best web design software

Program Akademii - czyli czego uczymy

Uczymy Scratcha, ponieważ jest to ogólnoświatowy standard w nauce programowania wizualnego. W Scratchu powstają gry i programy wymyślone i stworzone przez dziecko, a to jest najlepsza lekcja kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Dziecko poznaje wszystkie podstawowe elementy programistyczne: zmienne, pętle, instrukcje warunkowe i świetnie się przy tym bawi. Programowanie w Scratchu udowadnia, że możliwa jest nauka poprzez zabawę.

Kodu Game Lab - daje dzieciom możliwość stworzenia swojej pierwszej prawdziwej gry 3D. Tworząc grę od podstaw dziecko kreuje własny świat, dodaje różnorodne obiekty, na koniec programuje te obiekty. Etap kodowania jest graficzny, przyjazny i intuicyjny. Dziecko programuje zdarzenia w swojej grze oraz planuje akcje, które zostaną wykonana w odpowiedzi na te zdarzenia. Jest to świetny trening wyobraźni przestrzennej, który często przydaje się w życiu.

Programowanie robotów – wykorzystujemy roboty mobilne mBot, zbudowane w oparciu o układ elektroniczny Arduino. Roboty współpracują z graficznym oprogramowaniem mBlock (bardzo zbliżonym do Scratcha), tekstowym Arduino oraz z aplikacjami na smartfony. W intuicyjnym programie mBlock, można nie tylko programować roboty, ale też tworzyć proste gry, animacje i inne programy. Programowanie robotów pozwala dzieciom odkrywać talenty i rozwijać zdolności.

Python to świetny język dla początkującego programisty, jest prosty do czytania i zapisu oraz jest jednym z najpopularniejszych na świecie języków programowania używanym przez miliony zawodowców! Minecraft jest bardzo popularny, gdyż zapewnia rozrywkę i wyzwala kreatywność. Dzięki powiązaniu Pythona z Minecraftem będziemy natychmiast mogli zobaczyć efekty działania swoich własnych programów w świecie Minecrafta. Wykorzystujemy Minecrafta, jako środowisko edukacyjne, które pozwala uczyć kreatywności i programowania. Kontrolulemy świat Minecrafta z poziomu języka Python. 

Algorytmy, które dzieci budowały w Scratchu lub Kodu Game Lab, zaczynamy pisać w języku programowania C++, używanym przez profesjonalnych programistów. Odpowiednio do wieku i możliwości dzieci dobieramy przykłady, aby ten etap programowania tekstowego był dla nich jak najbardziej interesujący. Dzieci poznają środowisko programistyczne Code::Blocks. Młodzi programiści uczą się precyzyjnie zapisywać algorytmy w postaci programu komputerowego. Algorytmiczne myślenie – to cenna umiejętność, którą dzieci wykorzystają nie tylko na maturze z informatyki.

Unity 3D (Visual Studio) – jest to potężny silnik do tworzenia gier 3D i 2D, wizualizacji oraz animacji, używany przez profesjonalnych programistów gier komputerowych. Zajęcia skierowane są do starszych dzieci, mających już podstawowe doświadczenie w programowaniu. Pracując w Unity piszemy programy w języku C# (następcy języka C++). Podczas zajęć dzieci przechodzą przez cały proces tworzenia gry zaczynając od tworzenia brył, środowiska i scenariusza na praktycznych przykładach. Jedynym ograniczeniem jest tutaj wyobraźnia dzieci.

Uczymy tworzyć aplikacje na system Android, gdyż jest to obecnie najpopularniejsza platforma mobilna dla smartfonów i tabletów. Przy użyciu środowiska App Inventor dzieci uczą się, krok po kroku, tworzyć własne, w pełni funkcjonalne aplikacje, w których wykorzystują charakterystyczne możliwości urządzeń mobilnych np. przeciągania palcem, sterowanie poprzez przechylanie, odtwarzacze multimedialne, syntezator mowy i wiele innych. Wiedza i umiejętności, a także doświadczenie, które dzieci nabywają, tworząc aplikacje mobilne sprawiają, że w przyszłości nauka innych języków programowania staje się dużo łatwiejsza.

Uczymy pisania programów sterujących platformą programistyczną Arduino i modułami wyświetlaczy, diod, głośników serowomotorów, silników itp. Będziemy odczytywać dane z sensorów sprawiając, że projekty będą interaktywne. Dzięki wykorzystaniu Arduino będziemy tworzyć projekty związane z inteligentnym domem, robotyką, inżynierią, internetem rzeczy, muzyką, systemami alarmowymi i innym ciekawymi rozwiązaniami. Możliwe będzie eksperymentowanie i wspólne rozwiązywanie problemów. Zajęcia z wykorzystaniem Arduino to twórcza zabawa, eksploracja oraz nauka programowania i podstaw elektroniki.